ioana iulie 21, 2020

Cum multe afaceri trec prin situatii dificile din punct de vedere financiar din cauza pandemiei de coronavirus, creditorii sunt indemnati sa actioneze intr-o maniera constructiva cu debitorii si sa utilizeze instrumentele procedurale disponibile pentru a realiza acorduri reciproc acceptabile.

Pandemia de COVID-19 si criza economica declansata de aceasta au perturbat in mod semnificativ firmele din lumea intreaga, inclusiv din Romania, impingand companii altfel profitabile intr-un impas financiar temporar.

In ciuda celor cateva masuri ale guvernului de sprijinire a firmelor, multe afaceri vor lupta mult timp de acum incolo pentru pastrarea lichiditatii si vor continua sa-si limiteze pierderile financiare substantiale.

Cat timp va dura pandemia si efectele sale economice, nu este clar, dar fiind vorba de multa incertitudine in viitor, maximizarea recuperarii creantelor va fi o prioritate pentru multe firme, pentru a-si asigura existenta si un flux de bani lichiziatat de necesari.

Ce ar trebui sa faca creditorii?

Sa procedeze cu atentie, pentru a nu-si strica imaginea. Este usor de presupus ca incercarile de recuperare a creantelor ar puteaprovoca daune imaginii unui creditor, in special in timpul pandemiei COVID-19, cand multi dintre debitorii lor se afla sub presiuni financiare semnificative.

In timp ce problema este sensibila, majoritatea debitorilor sunt dispusi sa colaboreze intr-o maniera constructiva cu creditorii lor pentru a ajunge la solutii amiabile si a evita actiunile in instanta.

Pe de alta parte, unele persoane care au de platit rate vor cauta sa obtina cat mai multa asistenta financiara pentru a-si achita datoriile intr-un mod preferential. De aceea, firmele de recuperare creante, cum este KRUK Romania, fac tot posibilul  sa stabileasca daca debitorii lor sunt in situatii financiare speciale, inainte de a decide asupra unui plan de actiune.

Deschideti si mentineti un dialog continuu cu debitorii

Comunicarea este esentiala si colaborarea va ajuta partile sa gaseasca solutii care sa permita continuitatea activitatii pentru ambele parti, in viitor.

Creditorii ar trebui sa incerce sa evite sa sperie debitorii atunci cand ii contacteaza, deoarece acest lucru risca declansarea unor probleme de comunicare. De asemenea, acestia trebuie sa se asigure ca au date de contact actualizate – adica, adrese de e-mail si numere de telefon ale debitorilor .

Comunicarea va permite, de asemenea, creditorilor sa evalueze corect debitorii care se confrunta intr-adevar cu dificultati financiare si pe cei care pot refuza pur si simplu sa plateasca.

De acord cu reesalonari de plata

Daca este cazul, creditorii si recuperatorii de creante pot stabili impreuna cu debitorii anumite acorduri de plata.

Se poate apela la reesalonarea datoriei in cazul in care debitorii se confrunta cudificultati financiare, provocate de pandemia COVID-19: somaj, lipsa unui loc de munca, salarii mai mici, probleme de sanatate etc.

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*