Cluj News

Stiri online din Cluj

Când wellbeing-ul locuiește la un pas de tine – Un interviu cu Ciprian Bodo, omul din culisele OxyGazon

Conștientizarea nevoii de spațiu verde a crescut în ultimii ani și odată cu ea și nevoia creșterii calității vieții. În fiecare minut care trece se pierde echivalentul a 30 de terenuri de fotbal de pădure, iar situația este alarmantă în cel mai bun caz.

Avem mai mult ca oricând nevoie să evadăm, să ne așezăm gândurile și să pornim, recompunem sau încheiem zilele într-un strop de echilibru.

Cum ar fi ca starea de bine să se mute la un pas de noi, cu acces la spațiu verde fie că suntem la birou, acasă sau chiar în mijlocul urbei? Când acest lucru se întâmplă, atunci clar este despre OxyGazon.

Cum ajunge o companie producătoare de gazon să ne schimbe radical starea de bine și să contribuie activ la wellbeing-ul personal dar și cel organizațional, sau să dea binele mai departe, ne spune astăzi din culise, CEO-ul companiei, Ciprian Bodo.

Pune pauză și hai cu noi într-o poveste spusă cu suflet încă din 2007, pentru sănătate dar și mult verde.

1. Într-o lume mereu pe fast forward, Ciprian, cât de mult contează accesul la spațiu verde mai ales în mediul urban, fie acasă, fie în locul unde îți desfășori activitatea?

Întrebarea mă duce cu gândul la epuizarea și nevoia imensă a noastră a tuturor de spațiu verde, ușor accesibil, absolut vital pentru fiecare dintre noi. Drumul până la burnout într-o lume cu o dinamică deficitară devine din ce în ce mai scurt, iar noi ne-am propus să schimbăm sensul drumului.

Orașele au nevoie de o față mult mai verde, iar prin parteneriatele public-private trebuie să se găsească soluții pentru a schimbă nu doar fața orașelor cum se vorbește cel mai frecvent dar să se conștientizeze impactul enorm pe care aceste decizii le au asupra calității vieții oamenilor.

În ceea ce privește activitatea zilnică de la job orice spațiu verde outdoor aduce plus valoare dar categoric dacă e să cuantificăm ar trebui să vorbim măcar de 50 metri pătrați de gazon per om.

2. Ce s-a schimbat în dinamica acestui tip de business? Cum privim feedback-ul ultimilor ani?

Pandemia și izolarea au schimbat dinamica business-urilor de acest tip aducându-ne în punctul în care gradul de conștientizare al clienților evident a crescut în pandemie, pe fondul izolării, al anxietății generale crescute, al aprecierii naturii integrate în viața de zi cu zi. Oamenii își doresc grădini urbane și oaze de verde care să îi ajute pentru a atinge un alt nivel de bunăstare, de calitate a vieții ce implică sănătate fizică și psihică.

Această nouă cerere a dus la o nouă provocare pentru cei din domeniul nostru, acordarea unei atenții sporite calității serviciiilor/produselor, oricât de mic ar fi spațiul disponibil.

3. Care sunt principiile de la care OxyGazon nu se abate, pentru a livra clienților săi cele mai bune soluții de înverzire?

Sunt principii pe care le dorim a fi păstrate indiferent de cursul extern sau intern al companiei. Integritatea, utilizarea responsabilă a resurselor, pământului în fermele proprii, folosirea de fertilizanți organici și bio, înnoirea permanentă a utilajelor, investiții continue în parcul de utilaje pentru scăderea impactului asupra mediului.

Ca principii de future businesss deja contribuim activ la sănătatea angajaților noștri și la fel ne dorim ca fiecare angajat din România să poată beneficia de aceste principii într-o cultură organizațională sănătoasă și la propriu și la figurat.

4. De cât verde au nevoie românii în 2022? Este la fel de important outdoor-ul cât este indoor-ul?

În fiecare minut care trece se pierde echivalentul a 30 de terenuri de fotbal de pădure, iar situația este alarmantă în cel mai bun caz.

Este la fel de important ca în fiecare moment din zi să fim înconjurați de verde și în definitiv de viață. De la un mic petic de verde atât de impactant pentru fiecare zi a noastră ne putem duce cu gândul la lucruri cu efect pe termen foarte lung.

Gândiți-vă ce ar însemna obligativitatea de a construi perdele de protecție. Cum ar fi să nu mai dezăpezim inutil/ineficient, să avem grade mai puține vara, aerul mai puțin poluat, un plus de umiditate în sol?

Experimental, este stabilit că un hectar de fâșii forestiere în perioada de vegetaţie activă în timp de 24 ore pompează din sol în aer mai mult de 30 tone de apă. Astfel, pe timp de arşiţă, umiditatea relativă a aerului creşte cu câteva procente.

Putem vorbi de imense beneficii de la atenuarea vitezei vânturilor şi a evaporării apei din sol cu 50% până la efecte dovedite pentru o stare psihică mai bună. Trebuie avut în vedere că proiectarea unor lucruri durabile la timp și o bună execuție mențin efectele pe termen lung și acesta este un principiu aplicabil în orice domeniu.

5. Dacă e să ne raportăm la începuturile business-ului, cum arată cererea acum și ce se preconizează pentru următorii ani?

Pactul verde european se va aplica și la noi iar asta va duce la creșterea întregii industrii verzi în România. Eu preconizez o dublare a industriei verzi în următorii 5 ani.

6. Se vorbește atât de facil despre succes ca despre o destinație finală. În ce se cântărește de fapt succesul într-o companie care oferă astfel de servicii?

Ce pot spune astăzi cu certitudine este că succesul nu se cântărește în profit. Pentru mine succes a însemnat schimbarea mentalității colegilor și educarea clienților, un proces lung dar cu rezultate. În schimb, profitul este o consecință a unui business bine structurat clădit pe principii foarte solide.

7. Cum face diferența OxyGazon în opinia ta pe piața producătorilor de gazon din România?

În primul rând OxyGazon vede piață producătorilor de gazon ca pe o comunitate. Astăzi mai mult ca oricând ne dăm seama de necesitatea colaborării în orice industrie și domeniu. Doar astfel se ajunge la succes sustenabil pe termen lung, la schimbarea în bine a societății.

8. Se spune că un leader preocupat de sănătatea angajaților cât și de o igienă a relațiilor cu clienții săi este unul preocupat permanent de ceea ce dă business-ul său mai departe. Cât contează tipul de leadership în wellbeing-ul organizațional?

Este necesar ca leader și ca om să contribui activ la wellbeing-ul organizațional în compania ta. În ultimii ani am fost cu toții supuși emoțional la schimbări fără precedent pe care a trebuit să le gestionăm.

A-l privi pe angajatul tău ca ființă, om, suflet și nu ca pe un obiect ce poate fi folosit în atingerea unor cifre este ceea ce face diferența și creează o cultură organizațională sănătoasă. Trăim vremuri ce aduc dezechilibru acolo unde cultura organizațională nu e sănătoasă.

Emoțiile negative pot afecta productivitatea, capacitatea de decizie și atunci clar trebuie acordată o atenție sporită oamenilor dincolo de funcțiile lor, de nivelul profesional. A lucra cu plăcere și motivație în vremuri de mare încercare pentru noi toți este un indicator al unei culturi unde se acordă atenție oamenilor. Oamenii aduc valoare acolo unde sunt valorificați.

9. Ne poți spune puțin din misiunea 2022 – future forward pentru OxyGazon?

Misiunea future forward este să ne concretizăm visul nostru. Facem pași concreți pentru îndeplinirea misiunii noastre de a înverzi 2500 de ha în zonele metropolitane ale țării în urmatorii 10 ani, și de a planta 1 milion de arbori ca perdele de protecție, cu rol de combatere/stopare a poluării și a deșertificării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.