ramona august 31, 2020
bicicleta eliptica

Sportul este cea mai sanatoasa si durabila metoda pentru a slabi, iar acest obiectiv se afla pe lista multor persoane. Daca esti in cautarea unui mod confortabil, sigur si eficient de a-ti solicita musculatura, atunci bicicleta eliptica este pentru tine! Acest aparat fitness iti va permite sa imbunatatesti sistemul cardiovascular si sa tonifiezi musculatura intregului corp fara a suprasolicita articulatiile implicate in miscare.

Spre deosebire de alergare, bicicleta eliptica iti pune la dispozitie o multitudine de programe de antrenament si exercitii solicitante care nu induc socuri si microsocuri in glezne, genunchi sau solduri. In plus, sesiunile de antrenament implica sustinerea greutatii corpului, astfel incat beneficiul rezultat va fi intarirea musculaturii, a oaselor si a tendoanelor. Un alt avantaj al acestui aparat fitness este ca manerele din dotare iti vor permite sa soliciti eficient si grupele superioare de muschi, permitandu-ti sa arzi mai multe calorii si sa te bucuri de antrenamente complete.

Cum sa incepi

Sport-Mag are in oferta o multitudine de modele de bicicleta eliptica potrivite atat incepatorilor, cat si sportivilor de performanta. Cu toate acestea, inceputul trebuie sa fie cat mai simplu, asadar trebuie sa eviti suprasolicitarea in cadrul primelor sesiuni de antrenament. Corpul tau are nevoie de timp pentru a se obisnui cu efortul sportiv si pentru a “cladi” rezistenta si putere. Tocmai de aceea, este indicat sa incepi cu pasi mici si sa progresezi lent. Cea mai buna recomandare pentru evitarea accidentarilor si disconfortului la inceput este sa alegi antrenamente de scurta durata, in jur de 10-15 minute, si sa progresezi pe masura ce corpul tau se adapteaza la efort.

Monitorizarea intensitatii antrenamentelor iti poate asigura progresul sportiv, iar cea mai simpla metoda este evaluarea Ratei de Efort Perceput (REP), o scara de la 1 la 10 a intensitatii fiecarui exercitiu. In cazul antrenamentului pentru incepatori propus in randurile urmatoare, va trebui sa mentii o solicitare intre nivelul 4 (efort usor, de incalzire) si nivelul 6 (efort moderat, putin in afara zonei tale de confort). In orice caz, pe durata rutinei vei putea ajusta gradul de efort pentru a mentine o intensitate moderata.

Antrenamentul pentru incepatori pe bicicleta eliptica

– Pentru fiecare etapa a acestui program cu o durata totala de 20 de minute, va fi necesar sa gasesti o viteza sau o rezistenta la pedalare care sa iti permita sa te incadrezi in REP sugerata;

– In cazul in care musculatura nu poate face fata efortului sau simti ca nu poti sa respiri, poti reduce viteza de pedalare sau poti lua o pauza. In orice caz, nu ar trebui sa ajungi la extenuare;

– Desfasoara acest program de 3-4 ori pe saptamana, lasand o zi de odihna intre antrenamente;

– Daca simti ca corpul tau poate mai mult, progreseaza prin prelungirea antrenamentelor cu cate 2-3 minute pana ajungi la un program de jumatate de ora.

Iata fiecare etapa a acestui antrenament pe bicicleta eliptica:

– 5 minute – incalzire (rezistenta la pedalare si inclinatia sa fie minime) – REP 4;

– 3 minute – mareste rezistenta la pedalare sau inclinatia pentru a te solicita putin mai mult. Ar trebui sa simti ca “lucrezi”, insa nu foarte intens. Acesta va fi nivelul de baza al antrenamentului – REP 5;

– 2 minute – mareste rezistenta/inclinatia pana simti ca depui putin mai mult efort decat nivelul de baza al antrenamentului – REP 5-6;

– 3 minute – revino la nivelul de baza – REP 5;

– 2 minute – mareste rezistenta/inclinatia – REP 5-6;

– 5 minute – revenire: descreste rezistenta/inclinatia pana la un nivel confortabil, asemanator celui din etapa de incalzire – REP 4.

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*