Sănătatea noastră este una dintre cele mai importante lucruri în viață – dacă nu chiar cea mai importantă. În ziua de azi, oamenii de pretutindeni sunt foarte recunoscători pentru sănătatea lor, și doresc să o protejeze cu orice preț. Cu sau fără pandemie și viruși, există modalități foarte bune pentru a avea grijă de sănătatea noastră, indiferent de vârstă.

O imunitate puternică este cheia prevenirii și combaterii bolilor, dar are un rol important și în menținerea echilibrului în viață, iar obiceiurile sănătoase care ne ajută să ne întărim imunitatea sunt, de asemenea, cheia spre o viață fericită și împlinită.

Dar ce înseamnă, mai exact, să ai un sistem imunitar puternic?

Sistemul imunitar este un sistem, al cărui scop primar este protecția împotriva bacteriilor, virușilor și toxinelor care ne-ar face organismul mai slab și mai susceptibil la boli. Este asemenea unui portar care decide ce întră în corpul nostru și ce nu, iar atunci când funcționarea sa nu este optimă, toți agenții patogeni au trecerea liberă.

Atunci când sistemul imunitar este în forță, acesta va lupta cu bacteriile și virușii într-o manieră mai mult sau mai puțin vizibilă, iar atunci când el nu este destul de puternic, putem lua diferite medicamente pentru a-l ajuta în combaterea bolilor.

Există câteva lucruri de luat în seamă pentru a ne îmbunătăți imunitatea, cum ar fi alimentația sănătoasă și echilibrată, mediul pozitiv și expunerea minimă la stres. Dar ce să facem, mai exact?

1. Mișcarea zilnică

Avem nevoie de cel puțin 30 de minute de mișcare în fiecare zi. Mișcarea regulată nu e benefică doar pentru prevenirea diferitelor boli, cum ar fi artrita, diabetul sau bolile cardiovasculare, ci are un efect pozitiv și asupra imunității, contribuind la un somn odihnitor și sănătatea sistemului imunitar. Pe lângă acestea, mișcarea regulată îmbunătățește și starea de spirit și cea mentală.

2. Expunerea la soare

Este recomandat să ne expunem la soare de câteva ori pe săptămână, deoarece astfel ajutăm producția de vitamina D din organism, o vitamină esențială pentru sănătatea și funcționarea optimă a sistemului imunitar. Dacă nu putem petrece destul timp la soare, este recomandată utilizarea unor suplimente alimentare de vitamina D.

3. Starea mentală optimă

Trebuie să reducem nivelul de stres la care ne expunem și să practicăm obiceiuri precum meditarea, pentru a ne oferi creierului câte o pauză. Îngrijorarea nu ne ajută cu absolut nimic, însă poate dăuna imunității noastre, deoarece stresul inhibă imunitatea și ne poate afecta chiar și apetitul, somnul sau obiceiurile de zi cu zi.

4. Sănătatea intestinelor

Intestinele noastre receptează dacă suntem sau nu fericiți. Alimentele care conțin bacterii bune, cum ar fi iaurturile, pot avea un efect pozitiv asupra sănătății. Probioticele contribuie la funcționarea normală și echilibrul sistemului digestiv, iar sănătatea sistemului digestiv este strâns legată de imunitate, deoarece 80% din sistemul imunitar se află în sistemul digestiv.

5. Somnul optim

Un somn odihnitor este un lucru foarte simplu, însă poate avea un efect imens asupra sănătății noastre, deoarece corpul nostru are nevoie de odihnă pentru a se regenera. Este recomandat să dormim aproximativ 7-9 ore în fiecare noapte. Atunci când dormim, sistemul imunitar eliberează unele proteine numite citokine, care sunt necesare pentru protecția organismului nostru, iar lipsa de somn va scădea nivelul de citokine și organismul nostru nu va putea combate stresul sau diferitele boli. Totodată, nivelul de anticorpi poate scădea din cauza lipsei de somn.

Obiceiurile mărunte, cum ar fi somnul optim, igiena potrivită, alimentația echilibrată sau hidratarea corespunzătoare, pot ajunge să devină rutine sănătoase, cu foarte multe beneficii pe termen lung și ne pot influența în mod pozitiv imunitatea. Aceste mici obiceiuri pozitive ne pot ajuta să avem o imunitate puternică și o viață fericită și echilibrată.